- Aktualności
- Odsłony: 1281
Wizyta studyjna w Elbląskim Parku Technologicznym
8 kwietnia 2022 studenci drugiego semestru zarządzania odbyli zajęcia w Elbląskim Parku Technologicznym. Zajęcia z obszaru – nauka o organizacji miały charakter wizyty studyjnej. Ich celem było poznanie specyfiki oraz zadań wizytowanej organizacji ze szczególnym uwzględnieniem jej innowacyjnego charakteru. Elbląski Park Technologiczny, znajdujący się w Centrum Rozwoju Biznesu i Innowacji w północnej części Elbląga na obszarze Modrzewiny, kryterium innowacyjnej organizacji spełnia.
Podstawowym zadaniem EPT jest stworzenie sprzyjających warunków do podejmowania działalności gospodarczej, inwestycyjnej i badawczej. Nowoczesny kompleks zapewnia przedsiębiorcom możliwość dzierżawy wolnych obszarów i powierzchni biurowych, a także korzystania z infrastruktury oraz profesjonalnych usług doradczych, transfer technologii oraz pomoc w pozyskaniu środków finansowych, w tym funduszy unijnych. EPT posiada Akredytację Ośrodka Innowacji, w zakresie prowadzenia usług doradczych dla MŚP oraz akredytację SOOIPP dla ośrodka innowacji.
Studenci podczas zajęć z ekspertami parku poznają specyfikę pracy EPT, w tym inkubację przedsiębiorczości, rolę i specyfikę centr badawczo-rozwojowych, wyposażenie i możliwości działania Laboratorium Zaawansowanych Analiz Środowiskowych. Spotkają się również z przedstawicielem jednego ze start-upów*, który zaprezentuje realizowany model działalności biznesowej oraz wskaże etapy rozwoju firmy.
Wizyta studyjna jest efektem porozumienia o współpracy podpisanego przez AMiSNS i EPT.
- Start-up to młoda organizacja (przedsiębiorstwo), której model biznesowy jest w toku rozwoju i ulega ciągłej optymalizacji, a finansowanie działalności odbywa się najczęściej z wykorzystaniem środków założycieli, aniołów biznesu, funduszy kapitałowych bądź pozyskanych metodą crowdfundingu (pomysłodawca danego projektu prosi o wsparcie finansowe internautów, w zamian oferując określone korzyści, np. gotowy produkt lub zniżkę przy jego zakupie).
- Start-upy realizują model biznesowy oparty na rozwijaniu, poprawianiu i testowaniu innowacyjnego rozwiązania. Główne cechy różniące start-upy od firm tradycyjnych to: krótki czas działalności (do 5 lat), działalność związana z dużym ryzykiem i niskie koszty jej prowadzenia, dążenie do szybkiego wzrostu, znalezienie lub poszukiwanie skalowalnego oraz rentownego modelu biznesowego o charakterze innowacyjnym.