prof. dr hab. Mieczysław Plopa
ORCID: 0000-0002-5278-149X
Google Scholar: zobacz profil
Scopus Author ID: zobacz profil
Data uzyskania |
Stopień/Tytuł naukowy |
Instytucja nadająca |
Dziedzina |
|
Specjalność |
2005 |
Profesor |
Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej |
Dziedzina nauk humanistycznych |
------ |
------ |
1998 |
Doktor habilitowany |
Uniwersytet Gdański |
Dziedzina nauk społecznych |
Psychologia |
psychologia |
Granty
N106 20071026, Kwestionariusz Stylów Przywiązaniowych
N106 20071205, Kwestionariusz Retrospektywnej Oceny Postaw Rodziców
N106 20071225, „Jej” i „jego” percepcja związku małżeńskiego w sytuacji rozwodowej
N106 20080115, Kwestionariusz Komunikacji Małżeńskiej
N106 20080420, Skala Postaw Rodzicielskich. Wersja dla rodziców
N106 20081131, Kwestionariusz doznań stresowych
N106 20090120, Skala Postaw Rodzicielskich. Wersja dla młodzieży
N106 20090310, Kwestionariusz Dobranego Małżeństwa
Artykuły
Monografie, skrypty, podręczniki
Rozdziały w pracach zbiorowych
Redakcje prac zbiorowych
dr hab. Mieczysław Ciosek, profesor AMiSNS
Pan dr hab. Mieczysław Ciosek, profesor psychologii UG i aktualnie profesor EUH-E.
Studia magisterskie w zakresie psychologii klinicznej odbył w UAM w Poznaniu a studia doktoranckie w UW.
Pod kierunkiem Profesora Tadeusza Tomaszewskiego twórcy warszawskiej szkoły psychologicznej napisał rozprawę doktorską.
Od 1977 roku pracuje nieprzerwanie w Uniwersytecie Gdańskim, obecnie w Instytucie Kryminologii/ oraz w AMiSNS. W okresie pracy w UG pełnił różne funkcje m.in.:
W okresie pracy naukowo-dydaktycznej wypromował setki magistrów psychologii
i pedagogiki resocjalizacyjnej oraz 25 doktorów nauk humanistycznych i społecznych.
Dr hab. M. Ciosek jest autorem kilkudziesięciu artykułów naukowych z dziedziny psychologii klinicznej, patologii społecznej i psychologii sądowo-penitencjarnej oraz kilku książek m.in.
W roku 2015 otrzymał przyznaną mu przez Ministra Sprawiedliwości Złotą Odznakę za znaczący wkład w rozwój polskiej penitencjarystyki.
dr Ryszard Makarowski, profesor AMiSNS
Pan dr Ryszard Makarowski prof. AMiSNS jest doświadczonym pilotem szybowcowym, pilotem samolotowym, skoczkiem spadochronowym i instruktorem lotniczym. Jest jednym (a może jedynym) z polskich psychologów lotniczych, który poza zasobem akademickiej wiedzy, dysponuje szerokim zasobem doświadczeń własnych. Kilkadziesiąt razy wędrował po Ameryce Południowej i Azji - od Himalajów po Andy.
Jest autorem i współautorstwem książek:
Autor ponad sześćdziesięciu artykułów naukowych w tym kilkunastu artykułów z listy filadelfijskiej.
http://archbudo.com/view/abstract/id/13812
http://archbudo.com/view/abstract/id/13620
Artykuły:
AAB 02 - Kniha - Granice Ryzyka
ADC 01 - Resilience and subjectively experienced stress
ADC 03 - Human Factor in Maritime Transport-ACP
ADE 04 Discobol - Stress and coping among Polish and Slovak
ADE 04 The influence of narcissism and aggression
ADM 02 - Stress and coping during the COVID
ADM 03 - Adaptations of Makarowski’s Stimulating and Instrumental Risk
ADN 02 - Aggression among Slovak males training in martial arts
ADN 03 - Stress among nurses from
Frontiers in Psychology - Resilience and Subjectively Experienced Stress Among Paramedics Prior to and During the COVID-19 Pandemic
Medycyna Pracy 2021 - Stress among nurses from countries variously affected by the COVID-19 pandemic – results collected in Poland and Iran
Tutaj o pasji latania dr Ryszarda Makarowskiego: https://www.youtube.com/watch?v=G6aMZWfegy8
dr Anna Skuzińska
Pani dr Anna Skuzińska jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie psychologii – praca doktorska wyróżniona przez Radę Naukową Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Kierownik kierunku psychologia na Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych
Magister psychologii – dyplom z wyróżnieniem, Uniwersytet Gdański. Dwukrotnie otrzymała nagrodę Rektora Uniwersytetu Gdańskiego za wysokie wyniki w nauce.
Stypendystka Ministerstwa Edukacji Narodowej w roku akademickim 1992-1993 – stypendium Ministra Edukacji Narodowej za wysokie osiągnięcia naukowe.
W latach 1992-1993 była na rocznych studiach psychologii poznawczej we Francji - Université Pierre-Mendès France (Grenoble II).
W latach 1995 – 2004 - tłumacz języka francuskiego (nr rej. 010050) zarejestrowana w rejestrze tłumaczy Naczelnej Organizacji Technicznej.
Od roku 2006/2007 wykładowca w Akademii Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych.
W latach 2011-2018 Associate Editor oraz Advisory Editor w Polish Journal of Social Science. Zainteresowania naukowe: człowiek w organizacji; patologie społeczne w organizacji; psychologia stresu i zdrowia, psychologia społeczna.
Publikacje w języku polskim i angielskim, między innymi w: Journal of Occupational Health Psychology (IF 4,44), Advances in Cognitive Psychology (IF 1.42), Nowiny Psychologiczne, Polish Journal of Social Science.
Członek zwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Artykuły i rozdziały książek:
dr Magdalena Spryszyńska
Wybrałam studiowanie „Psychologii” z wielu powodów. Jednym z nich była myśl o mojej przyszłości, a mianowicie perspektywa podjęcia pracy w tym zakresie. Poza tym, interesował mnie człowiek na każdym etapie życia, jego zachowania oraz dokonywane wybory. Miałam również naturalną chęć niesienia pomocy oraz wsparcia potrzebującym. Wrażliwość na ludzkie sprawy oraz nieodparta ciekawość poznawania ludzkiej psychiki przyczyniły się do podjęcia decyzji w sprawie wyboru kierunku studiów.
Pani doktor Magdalena Spryszyńska – psycholog, trener, szkoleniowiec. Doktor nauk społecznych z zakresu psychologii. Studia doktoranckie ukończyła na Uniwersytecie Gdańskim, zaś magisterskie studia psychologiczne w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Dodatkowo ukończyła także wiele kursów i szkoleń specjalistycznych, w tym szkolenia z zakresu terapii małżeństw i par w podejściu systemowym, terapii lęku i nieśmiałości, pomocy terapeutycznej dla osób doświadczających przemocy, krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, psychodietetyki, i inne.
Od 2011 roku prowadzi Prywatną Praktykę Psychologiczną. Udziela porad i wsparcia psychologicznego osobom potrzebującym. Prowadzi terapię oraz szeroko rozumianą pomoc psychologiczną. Przeprowadza warsztaty i szkolenia dla różnych instytucji. Od 2008 roku pracuje w Zespole Szkół (SP i Gim.) jako psycholog szkolny. Od 2008 roku prowadzi również wykłady i ćwiczenia na studiach niestacjonarnych i podyplomowych w Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej (Elbląg, Tczew).
Prowadzi terapię par i małżeństw oraz szeroko rozumiane poradnictwo psychologiczne oraz diagnostykę. Przeprowadza szkolenia dla różnych organizacji. Posiada doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną, z osobami objętymi szeroko rozumianą rehabilitacją, z osobami starszymi i schorowanymi, po wypadkach komunikacyjnych oraz z ich rodzinami, a także z osobami doświadczającymi przemocy.
Wybrane publikacje Pani Doktor Magdaleny Spryszyńskiej
dr Elżbieta Szutowicz-Rozwadowska, psycholog, członek nadzwyczajny Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej, pierwszy stopień specjalizacji zawodowej w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Prowadziła wykłady m.in. na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Politechnice Poznańskiej oraz warsztaty dla studentów UW. Certyfikowany trener zajęć grupowych dla dorosłych. Obok działań diagnostycznych
i poradnictwa indywidualnego prowadzi treningi interpersonalne oraz szkolenia o charakterze psychospołecznym. Posiada doświadczenie zawodowe w zakresie diagnozy, terapii i psychoedukacji dzieci i młodzieży. Jako trener bierze udział w projektach komercyjnych i unijnych ukierunkowanych na podnoszenie jakości życia. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych. Rozszerza swój warsztat pracy o terapię o podejściu integracyjnym na Akademii Medycznej w Poznaniu. Miłośniczka rozwoju osobistego i sportów rekreacyjnych.
Publikacje Pani dr Elżbiety Szutowicz-Rozwadowskiej:
dr Magdalena Połom
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w Lublinie. Praktyk w pracy z niedostosowaną społecznie młodzieżą oraz rodzinami z szeroko pojętymi trudnościami; biegły sądowy. Autorka artykułów naukowych i rozdziałów w monografiach, uczestniczka szkoleń z zakresu psychoterapii w nurcie poznawczo-behawioralnym. Naukowo oddana problematyce zaburzeń psychicznych (szczególnie u dzieci i młodzieży) oraz statystyce.
Lista publikacji
1. Połom, M. (2018). Struktura motywacji osiągnięć a poczucie umiejscowienia kontroli u uczennic szkół ponadgimnazjalnych. Kwartalnik pedagogiczny, 1(247), 163-178.
2. Połom, M. (2017). „Dlaczego?!” Cierpienie w obliczu śmierci samobójczej. W: D. Opozda, M. Parzyszek (red.), Rodzina w sytuacji straty bliskiej osoby (s. 175-187). Lublin: Katedra Pedagogiki Rodziny Instytutu Pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
3. Połom, M. (2017). Wpływ stresu pola bitwy na psychospołeczne funkcjonowanie człowieka. W: K. Rejman, J. Noworól, M. Cebulak, A. Kłos, A. Muzyczka, M. Wujec (red.), Człowiek w ujęciu holistycznym (s.93-102). Jarosław: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu.
4. Połom, M. (2016). Typ więzi z rodzicami i budowanie relacji z partnerem. W: M. Brzeziński, J. Jęczeń, R. Podpora (red.), Dialog z młodymi o małżeństwie i rodzinie (s. 79-92). Lublin: Wydawnictwo Gaudium.
5. Połom, M. (2016). Przywiązanie źródłem cierpienia? W: P. Szczepańczyk (red.), Cierpienie i różne jego aspekty (t.3) (s. 85-98). Siedlce: Wydawnictwo Diecezji Siedleckiej UNITAS.
6. Połom, M. (2015). Syndrom gotowości anorektycznej a struktura motywacji osiągnięć u uczennic szkoły średniej. Polskie Forum Psychologiczne, 20(2), 184-200.
7. Połom, M. (2015). Gdy ciało krzyczy ranami... – zamierzone samookaleczenia. Katecheta, 7, 100-107.
8. Połom, M. (2015). Życie wykluczone – brzemię zaburzeń psychicznych. W: P. Szczepańczyk, A. Kleśta, H. Wiśniewski (red.), Życie... i o nim interdyscyplinarnie (t.1) (s. 62-80). Siedlce: Wydawnictwo Diecezji Siedleckiej UNITAS.
9. Połom, M. (2015). Wartość życia w obliczu choroby psychicznej. W: M. Parzyszek, D. Opozda, B. Kiereś (red.), Wartość życia a wychowanie. W XX rocznicę Encykliki Jana Pawła II Evangelium Vitae (s. 289-298). Lublin: WydawcnictwoEpisteme.
10. Połom, M. (2014). Zespół Diogenesa – charakterystyka zjawiska. Psychogeriatria Polska, 11(4), 103-110.
11. Połom, M. (w recenzji). Typ więzi z rodzicami a doświadczanie i ekspresja gniewu wśród młodzieży gimnazjalnej.
Lista referatów wygłoszonych na konferencjach naukowych:
1. Tytuł referatu: Anorektyczna, czyli idealna? Wizerunek kobiety kreowany przez współczesne media. Referat wygłoszony na IV Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: „Kobieta nauczycielką życia – biografie (nie)zwykłe”, zorganizowanej 29 maja 2017r. w Lublinie;
2. Tytuł referatu: Samobójstwa i samookaleczenia wśród młodzieży – epidemia współczesnego świata. Referat wygłoszony w ramach XXIV Ogólnopolskiej Konferencji Aktualności Psychologicznych Aktualia 2017 pt. „Psychologia wobec problemów współczesnego świata”, zorganizowanej w dniu 24-26 kwietnia 2017r. w Lublinie;
3. Tytuł referatu: Więź z rodzicami – źródło wolności i zniewolenia. Referat wygłoszony na konferencji naukowej: „Co nas wyzwala, co nas zniewala”, zorganizowanej 7 kwietnia 2017r. w Warszawie;
4. Tytuł referatu: Więzi pozabezpieczne – konsekwencje dla rozwoju dziecka. Referat wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: „Rodzina w teorii i praktyce pedagogicznej. W 20-tą rocznicę utworzenia Katedry Pedagogiki Rodziny w Instytucie Pedagogiki KUL”, zorganizowanej 14 marca 2017r. w Lublinie;
5. Tytuł referatu: Cierpienie w chorobie psychicznej – perspektywa osób chorych. Referat wygłoszony na III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: „Doświadczanie choroby i niepełnosprawności w (auto)biografii”, zorganizowanej 16 stycznia 2017r. w Lublinie; 6. Tytuł referatu: Poczucie osamotnienia w chorobie psychicznej. Referat wygłoszony na ogólnopolskiej konferencji naukowej „Samotność i różne jej oblicza”, zorganizowanej w dniu 22 kwietnia 2016r. w Warszawie;
7. Tytuł referatu: Choroba psychiczna – niechciana część życia. Referat wygłoszony na ogólnopolskiej interdyscyplinarnej konferencji naukowej „Przygody ciała. Przygody ducha”, zorganizowanej w dniach 14-16 kwietnia 2016r. w Lublinie;
8. Tytuł referatu: Choroby ciała, umysłu i ducha a funkcjonowanie człowieka. Referat wygłoszony na I Ogólnopolskiej Studenckiej Konferencji Naukowej „Człowiek w ujęciu holistycznym”, zorganizowanej dnia 8 kwietnia 2016r. w Jarosławiu;
9. Tytuł referatu: „Dlaczego?!” Cierpienie w obliczu śmierci samobójczej. Referat wygłoszony na ogólnopolskiej konferencji naukowej z cyklu Pedagogika rodziny w teorii i praktyce „Rodzina w sytuacji straty bliskiej osoby”, zorganizowanej 15 marca 2016r. w Lublinie;
10. Tytuł referatu: Przywiązanie źródłem cierpienia? Referat wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji „Cierpienie… i o nim interdyscyplinarnie”, zorganizowanej 22 stycznia 2016r. w Warszawie;
11. Tytuł referatu: Zabójco, kim jesteś? Psychologiczna analiza zbrodniarzy wojennych. Referat wygłoszony podczas polsko-ukraińskiego spotkania warsztatowo konferencyjnego: „Narracja: „wojna”. Tradycja, percepcja, analiza”; zorganizowanego w dniach 7-11 października 2015r. we Lwowie;
12. Tytuł referatu: Śmierć pod stertą śmieci – zespół Diogenesa. Referat wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji: „To co nieuchronne… o śmierci interdyscyplinarnie”, zorganizowanej 2 czerwca 2015r. w Warszawie;
13. Tytuł referatu: Życie wykluczone – brzemię zaburzeń psychicznych. Referat wygłoszony na Ogólnopolskiej Konferencji: „Było sobie życie… i o nim interdyscyplinarnie”, zorganizowanej 6 maja 2015r. w Warszawie;
14. Tytuł referatu: Treści religijne w zaburzeniach psychicznych. Referat wygłoszony w ramach XXII Konferencji Aktualności Psychologicznych AKTUALIA 2015, zorganizowanej w dniach 20-21 kwietnia 2015r. w Lublinie;
15. Tytuł referatu: Wartość życia w obliczu choroby psychicznej. Referat wygłoszony na konferencji naukowej: „Wartość życia a wychowanie. W 20-tą rocznicę ogłoszenia encykliki Jana Pawła II Evangelium Vitae”, zorganizowanej 25 marca 2015r. w Lublinie;
16. Tytuł referatu: Typ więzi z rodzicami i budowanie relacji z partnerem. Referat wygłoszony na sesji doktoranckiej międzynarodowej konferencji naukowej: „Wicie gniazda i puste gniazdo – dwa światy czy jedna rzeczywistość?”, zorganizowanej 19 marca 2015r. w Lublinie;
17. Tytuł referatu: Zespół Diogenesa – analiza zjawiska. Referat wygłoszony na V Ogólnopolskiej Konferencji Oddziałów Psychiatrii Sądowej, zorganizowanej 18-19 marca 2015r. w Spale;
18. Tytuł referatu: Gdy zabraknie rodziny… Zespół Diogenesa – wyzwanie dla (nie)licznych. Referat wygłoszony podczas Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej: „Akademickie Pogadanki o Starości”, zorganizowanej 21 października 2014r. w Lublinie;
19. Tytuł referatu: Anoreksja – wymóg współczesnej kultury? Referat wygłoszony w ramach I Ogólnopolskiej Konferencji: „Uzależnienia osób dorosłych. Etiologia i możliwości pomocy”, zorganizowanej 17 października 2014r. w Warszawie;
20. Tytuł referatu: Charakterystyka struktury motywacji osiągnięć młodych kobiet z syndromem gotowości anorektycznej. Referat wygłoszony na konferencji „Zagrożenia behawioralne - profilaktyka, diagnostyka, leczenie”, zorganizowanej 13 grudnia 2013r. w Katowicach.
21. Tytuł referatu: Czy droga do sukcesu może być przymusem? - charakterystyka poczucia umiejscowienia kontroli i struktury motywacji osiągnięć młodych kobiet z syndromem gotowości anorektycznej. Referat wygłoszony na IV Ogólnopolskiej StudenckoDoktoranckiej Konferencji Naukowej Psychodebiuty, zorganizowanej 7 grudnia 2013r. w Krakowie.
Poster zaprezentowany na konferencji:
Tytuł posteru: Rola dziadków w życiu wnuków. Poster zaprezentowany w ramach Ogólnopolskiej Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej: „Akademickie Pogadanki o Starości”, zorganizowanej 21 października 2014r. w Lublinie.
mgr Anna Badaszek
W 1993 roku ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Gdańskim. Staż odbywałam na Oddziale Dziennym Kliniki Psychiatrii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz na Oddziale Leczenia Nerwic w Komorowie.
Ukończyłam czteroletnie Studium Psychoterapii Integracyjnej w Instytucie Treningu i Edukacji Psychologicznej w Krakowie -w paradygmacie fenomenologiczno – egzystencjalnym z elementami kierunków: systemowego, psychodynamicznego oraz metody Gestalt. Uzyskałam uprawnienia do prowadzenia treningów psychologicznych oraz warsztatów psychologicznych (Studium Treningu Grupowego w Krakowie).
Jestem przede wszystkim praktykiem, od 25 lat zajmuję się niesieniem pomocy psychologicznej rodzinom oraz wspieraniem nauczycieli, pedagogów i opiekunów.
Tworzyłam pierwsze w Gdańsku projekty i programy dotyczące włączania osób o odmiennej kondycji psychofizycznej w otwartą społeczność m.in. „Mury nie tylko głową przebite”, „Pozapozy”, wolontariat „Parowóz” .
Współpracowałam z Gruzińskim Stowarzyszeniem dla dzieci z Zespołem Downa i autyzmem „Children of the Sun” przy tworzeniu merytorycznego programu Ośrodka Terapeutycznego w Tbilisi.
Przeprowadziłam setki godzin szkoleń dla nauczycieli i rodziców. Jestem autorem warsztatów z zakresu wypalenia zawodowego dla specjalistów i nauczycieli, warsztatów dla rodziców i nauczycieli dzieci ze spektrum autyzmu (w ramach cyklu „Światełko dla autyzmu”) oraz autorem wykładów na specjalizację w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego- „Komunikacja, wspieranie i edukacja rodziców dziecka z wadą wrodzoną i urazem okołoporodowym”.
Opracowałam merytorycznie warsztatowy charakter zajęć na kierunkach: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Diagnoza, edukacja i terapia osób z autyzmem, Terapia pedagogiczna, Resocjalizacja (EUE-H i UG) oraz Pedagogika specjalna (UG).
mgr Joanna Gawlicka
W 1993 uzyskała tytuł magistra psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. W 2916r ukończyła dwustopniowe czteroletnia studia podyplomowe psychoterapii poznawczo-behawioralnej przy Uniwersytecie SWPS w Sopocie i zdobyła certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Od ponad 25 lat pracuje jako psycholog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, zajmując się diagnozą trudności dydaktyczno-wychowawczych, pomocą psychologiczno-pedagogiczną, psychoterapią, wspomaganiem szkół i placówek.
Od 2012 pracuje jako psycholog-psychoterapeuta w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży, Poradni Uzależnień i Współuzależnienia (porady diagnostyczne, porady psychologiczne, psychoterapia indywidualna prowadzona osobiście oraz online). Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Wybrane kursy i szkolenia:
mgr Katarzyna Iwanowska
W 2014 roku uzyskała tytuł magistra psychologii na Uniwersytecie SWPS w Sopocie, wcześniej w 2008 roku tytuł magistra w Elbląskiej Uczelni Humanistyczno- Ekonomicznej. W 2016 roku ukończyła trzyletnie szkolenie terapii uzależnień organizowane przez Polską Federację Społeczności Terapeutycznej w Gdańsku. Jest specjalistą psychoterapii uzależnień. Obecnie jest w trakcie kursu nauczycielskiego uważności organizowanego przez Mindfulness Association Polska we Wrocławiu. Ponadto w 2009 roku ukończyła studia podyplomowe z zakresu socjoterapii w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Elblągu.
Od ponad 10 lat pracuje jako terapeuta uzależnień oraz psycholog z osobami pozbawionymi wolności, zajmując się diagnozą uzależnienia, jak również terapią grupową oraz indywidualną.
Wybrane kursy i szkolenia:
Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych
82-300 Elbląg, ul. Lotnicza 2